sobota, 3 grudnia 2016

Neerja

Reżyseria - Ram Madhvani

Produkcja - Atul Kasbekar
Muzyka - Vishal Khurana


Neerja Bhanot - Sonam Kapoor
Rama Bhanot - Shabana Azmi
Harish Bhanot - Yogendra Tiku
Jaideep Bhanot - Shekhar Ravjiani
Zayd Safirini (terrorysta) - Abrar Zahoor
Khalil (terrosrysta) - Jim Sarbh





Neerja - film biograficzny, wydany 19 lutego 2016 roku. Neerja obejrzałam ze względu na Sonam, bo właściwie nie przepadam za filmami biograficznymi. Jednak uznałam, że temat przedstawiony w filmie może mnie zaciekawić. I tak się stało. Neerja to fantastyczny film z rewelacyjną grą Sonam. Od początku do końca historia niesamowicie mnie zaciekawiła. Spodziewałam się raczej że z krótkim wstępem poznamy główną bohaterkę. A jednak się pomyliłam. Na początku poznajemy Neerje, jej rodzine, ale również przeszłość, która jak się okazuje nie była kolorowa. Ten wątek był dla mnie również bardzo ciekawy. I bardzo fajnym pomysłem było odkrywanie byłego małżeństwa bohaterki w retrospekcjach. Podczas ataku na samolot, chwile strachu przypominały o wcześniejszych doświadczeniach. Myślę, że dzięki temu mogliśmy bardziej poznać bohaterke i bardziej wczuć się w jej uczucia i towarzyszące temu emocje. 


Sonam wykazała się grą na bardzo wysokim poziomie. Była niesamowicie autentyczna. Tak jak aktorzy odgrywający role terrorystów. To sprawiło, że wszystko wyglądało realistycznie. Dlatego oglądając, rzeczywiście można odczuć to przerażenie. Sama Sonam jest również naprawdę bardzo podobna do prawdziwej Neerja.
Jak wspomniałam wszystko było bardzo realistyczne, tak samo jak koniec filmu. Nie spodziewałam się takiej mojej reakcji, bo wzruszyłam się chyba aż za bardzo. Więc szczerze mogę doradzić chusteczki na seans.
Zdecydowanie polecam 'Neerja'. To niesamowity film. Myślę, że po obejrzeniu w końcu przekonałam się do filmów biograficznych. :)



Film przedstawia historię z 5 września 1986 roku. Kiedy to samolot Pan Am Flight 73 w Karachi, Pakistan został porwany przez terrorystów. Film został ukazany z punktu widzenia głównej stewardessy Neerji Bhanot, która oddała życie, aby uratować 359 pasażerów oraz załogę.

Neerja Bhanot została pośmiertnie odznaczona orderem Ashoka Chakra, najwyższym Indyjskim orderem. 



Neerja jest stewardessą, która dorabia jako modelka. Jest w niej zakochany Jaideep, jej przyjaciel. Jednak po nieudanym małżeństwie, w którym Neerja przeżyła koszmar, ciężko jest jej zacząć nowy związek. Wkrótce ma odbyć kolejny lot, ale po raz pierwszy jako główna stewardessa. Niestety samolot zostaje porwany przez terrorystów. Jednak Neerji, udaje się ostrzec pilotów, dzięki czemu samolot zostaje uziemiony. 
Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem, terroryści stają się coraz bardziej agresywni. 






 Piosenki:

1."Jeete Hain Chal"
2."Gehra Ishq"
3."Aisa Kyun Maa"
4."Aankhein Milayenge Darr Se"



1 komentarz:

  1. Ile ja łez wylałam przy tym filmie. Jest naprawdę bardzo, bardzo dobry. Pokazuje nam siłę, odwagę, coś co nie każdy człowiek posiada. Sonam w roli Neerji wypadła fenomenalnie! Jestem naprawdę pod wrażeniem. Film zdecydowanie wart jest obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń