sobota, 3 grudnia 2016

Fitoor

Reżyseria - Abhishek Kapoor

Produkcja - Abhishek Kapoor, Siddharth Roy Kapur
Muzyka - Amit Trivedi

Noor - Aditya Roy Kapur
Firdaus - Katrina Kaif
Begum - Tabu
młoda Begum - Aditi Rao Hydari
Moazam - Ajay Devgan
Leena Becker - Lara Dutta
młody Noor - Mohammed Abrar
młoda Firdaus - Tunisha Sharma
Bilal - Rahul Bhat
Mufti - Akshay Oberoi
Salman - Talat Aziz




Fitoor (Pasja) - dramat romantyczny, wydany 12 lutego 2016 roku. Bardzo chciałam obejrzeć ten film, ze względu na głównych aktorów i żeby zobaczyć jak razem wypadną. Przyznam że spodziewałam się czegoś innego. Początek filmu strasznie mi przypominał Haider, był utrzymany w takim samym klimacie. Nie przepadam za takimi filmami, bo są w pewnym sensie ciężkie do oglądania. Na szczęście później było dużo lepiej. Ogółem film jest bardzo dobry, gra aktorska na bardzo wysokim poziomie, historia ciekawa, ale jakoś nie chwyciła mnie za serce.


Fabuła jest niezwykle ciekawa, bardzo wzruszająca, ale film nie należy do tych które ogląda się z nudów, typu komedie na nudny wieczór, coś przyjemnego, gdzie fabuła jest prosta i nie ma potrzeby, by jakoś szczególnie się w nią zagłębiać. Fitoor obejrzałam z zainteresowaniem, pomimo kilku nudnawych scen. Jednak gdybym miała możliwość ponownego obejrzenia, to chyba bym nie skorzystała. Taki przykład, Haider to film na wysokim poziomie, z ciężką fabułą i tak samo jest z Fitoor. Nie wszyscy przepadają za takim rodzajem filmów i ja też nie jestem ich zwolenniczką. 


Zdecydowanie bardziej podobała mi się druga część filmu, gdzie bohaterowie byli już dorośli. Wtedy fabuła zaczęła się rozkręcać. Bardzo spodobała mi się historia miłości Begum. Dodatkowo Aditi wypadła naprawdę dobrze.
Fitoor jest na pewno wart obejrzenia. To ładny film, na poziomie z rewelacyjną grą aktorską. Jednak póki co, nie zdecydowałabym się ponownie go obejrzeć. 


Aditya był wspaniały. Miał trudną rolę, ale zagrał ją naprawdę rewelacyjnie. Pokazał co potrafi. Katrina wypadła równie świetnie, ale nie miała tak wymagającej roli jak główny bohater. Jako duet wypadli razem dobrze. Dużym plusem filmu jest na pewno Tabu. Była fenomenalna.



Muzyka jest bardzo ładna. Wszystkie piosenki są wolne, ale każda ma swój klimat. Najbardziej mi się spodobały "Yeh Fitoor Mera", "Ranga Re" ale wersja hindi i "Haminastu". Są śliczne, naprawdę warte przesłuchania. W "Pashmina" muzyka tak średnio mi się podoba, za to jej video to poprostu magia. Nieziemski taniec Adityi i Katriny, robi wielkie wrażenie. Video jest cudowne. Tak samo jest z "Tere Liye". Muzyka taka średnia, ale bardzo podoba mi się video. Jest bardzo ładne. 



 Noor to 13-letni chłopiec, z dość biednej rodziny. Jego ojciec pracuje dla Begum, najbogatszej kobiety w Kaszmirze. Noor pomaga ojcu w pracy, aż pewnego dnia poznaje Firdaus, córkę Begum, z którą się zaprzyjaźnia. Noor zakochuje się w koleżance. Begum uprzedzona złamaniem serca w młodości, chce przeszkodzić tej miłości. Z tego względu wysyła Firdaus, za granice do szkoły. 





 Kilka lat później, Noor dostaje prestiżowe stypendium i wyjeżdża do Delhi. Na jednym z przyjęciu, wśród innych pasjonatów sztuki dostrzega Firdaus. Jak się okazuje uczucia Noor, nie zmieniły się. Po krótkiej rozmowie, zaczynają coraz częściej się spotykać. Firdaus także zaczyna czuć coś do Noor'a.








Jednak nie zmienia to faktu, że jest zaręczona z innym. Begum, chce aby jej córka, wyszła za Bilala. Za namową matki, Firdaus odtrąca Noor'a. Jak się okazuje, Begum skrywa wiele tajemnic, nawet przed córką.






 Piosenki:

1."Haminastu"
2."Yeh Fitoor Mera"
3."Tere Liye"
4."Pashmina"
5."Ranga Re"(wersja Hindi i Angielska)
6."Hone Do Batiyan"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz