sobota, 3 grudnia 2016

Haider

Reżyseria - Vishal Bhardwaj
Produkcja - Vishal Bhardwaj, Siddharth Roy Kapur
Muzyka - Vishal Bhardwaj

Haider Meer - Shahid Kapoor
Ghazala Meer - Tabu
Arshia Lone - Shraddha Kapoor
Dr. Hilal Meer - Narendra Jha
Roohdaar - Irrfan Khan
Hussain Meer - Kulbhushan Kharbanda
Pervez Lone - Lalit Parimoo
Brigadier T. S. Murthy - Ashish Vidyarthi
Liyaqat Lone - Aamir Bashir
Zahoor -  Ashwath Bhatt








Haider - dramat, wydany 2 października 2014 roku. Film jest adaptacją tragedii Williama Szekspira "Hamlet". Cóż, to nie jest typ filmu który lubię oglądać. Jednak trzeba przyznać że film jest świetnie zrobiony, ale największe brawa należą się na pewno Shahidowi który zagrał genialnie. Haider to ciężki film, nie każdy taki lubi, w tym ja. Oglądałam go na dwie raty, bo były momenty które mi się bardzo dłużyły. 



Obsada spisała się świetnie. Zdecydowanie najlepiej Shahid. Pierwszy raz go widzę w takiej roli, ale był wspaniały. Jestem pod wrażeniem jego gry, w końcu pokazał na co go stać. Dobrze też było zobaczyć Tabu, dawno nie oglądałam żadnego nowego filmu z nią. Również bardzo dobrze zagrała. Uwielbiam Shraddhe, myślę że to głównie dzięki niej i zobaczeniu jak poradził sobie Shahid sięgnęłam po ten film. Jak zawsze zagrała genialnie, tylko szkoda że jej tak trochę mało było. 



Muzyka niestety nie przypadła do mojego gustu, nic specjalnego. Nie zapamiętałam też za bardzo piosenek, kojarzę tylko trochę "Aao Na" i "Bismil". 




W 1995 roku, podczas konfliktu o Kaszmir, doktor Hilaal Meer zgadza się na przeprowadzenie operacji lidera grupy pro-separatystycznego. Aby uniknąć wykrycia przeprowadza operacje w domu, mimo rozczarowania żony Ghazaly. Jednak już następnego dnia zostaje oskarżony o ukrywanie terrorystów w swoim domu. Hilaal zostaje zabrany na przesłuchanie, a dom zostaje zbombardowany. Kilka dni później wraca syn Hilaala i Ghazaly - Haider. 




Po przyjeździe widząc zachowanie matki jest w szoku. Aby ją zrozumieć stara się odnaleźć swojego ojca, pomaga mu jego narzeczona Arshia, która jest dziennikarką. W końcu Haider zaczyna tracić nadzieję. Jednak Arshia spotyka mężczyznę Roohdara który przekazuje jej informacje, że będzie mógł udzielić informacji o Hillalu. 






Roohdaar opowiada Haiderowi jak poznał Hilaala. Okazuje się że to Khurram stoi za zdradą Hilaala. Haider zmienia się, nie wiedząc kto mówi prawdę, jego psychika ulega zmianom. 







 Piosenki:

1.Aao Na
2.Bismil
3.Khul Kabhi
4.Gulon Mein Rang Bhare
5.Ek Aur Bismil
6.Jhelum
7.So Jao
8.Do Jahaan
9.Aaj Ke Naam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz